MAZ 303065 | MAZ 303266 | |
Standard spalin | Euro 5 | Euro 6 |
Rodzaj | Transport zbiorowy | Transport zbiorowy |
Klasa pojemności | O dużej pojemności | O dużej pojemności |
Podłoga | Niskopodłogowy | Niskopodłogowy |
Silnik | Mercedes-Benz OM926LA | Mercedes-Benz OM936LA |
Skrzynia biegów, ilość biegów | АКП ZF 6AP1200B (6ступ.) | АКП ZF 6AP1200B (6 ступ.) |
Pojemność zbiorników paliwa, L | 250 | 250 |
Moc silnika kW (hp) | 210/285 | 220/300 |
Formuła drzwi | 3×2 | 3×2 |
Rodzaj hamulców | Pneumatyczne, dwuprzewodowy podzielony na silniki wzdłuż osi | Pneumatyczne, dwuprzewodowy podzielony na silniki wzdłuż osi |
Ogrzewanie | Połączony, płynny, z układu chłodzenia silnika | Połączony, płynny, z układu chłodzenia silnika |
Opony | Bezdętkowe 275/70 R22.5 | Bezdętkowe 275/70 R22.5 |
Nominalna pojemność osób/ miejsca do siedzenia | Do 105/27 (12 z których na niskiej podłodze) | 92-96/24-31 |
Baza, mm | 6150 | 6150 |
Zawieszenie przedniej / środkowej / tylnej osi | Zależne, pneumatyczne, z elektronicznym systemem sterowania ECA | Niezależne, pneumatyczne, z elektronicznym systemem sterowania ECA |
Wymiary, mm | 12420x2550x3150 | 12420x2550x3150 |
Technicznie dopuszczalna masa na przednią oś, kg | 6500 | 6500 |
Technicznie dopuszczalna masa na tylną oś, kg | 11500 | 11500 |
Technicznie dopuszczalna masa, kg | 18000 | 18000 |
Autobus МАZ 303
EURO-5, EURO-6
Niskopodłogowe autobusy do przewozu osób na trasach miejskich i podmiejskich EURO-6 najważniejszy model! Wystrój zewnętrzny autobusów miejskich trzeciej generacji — MAZ-303 — naprawdę wydaje się śmiałym, wręcz nowatorskim.
Autobus wydłużył się o pół metra, zwiększyła się odległość między przednią a tylną osią, co pozwoliło na umieszczenie większej liczby siedzeń w centralnej części autobusu, na niskiej podłodze. Ale szerokość pozostała taka sama, co tłumaczy się obecnymi ograniczeniami na drogach publicznych. Rosnąć w góra dla autobusu niskopodłogowego też nie ma sensu. Przednie i tylne części są wykonane jak dotychczas — z tworzywa sztucznego, natomiast panele boczne są wykonane z aluminium, który w przeciwieństwie do stali nie podlega korozji. Po bokach autobusu używane są oddzielne boki. Ten model ma pełną optykę LED. Zmieniła się konstrukcja lusterek wstecznych, dodatkowo istnieje możliwość zamontowania do 19 kamer CCTV zarówno na zewnątrz, jak iw kabinie – kierowca będzie miał gdzie popatrzeć. Istnieją czujniki deszczu i światła. Komputer pokładowy już nawet w tej chwili jest odpowiedzialny za prawie wszystkie systemy. Na tyle, że jeśli zacznie padać, automatyka nie tylko włączy wycieraczki, ale także zamknie klapy. W nowym autobusie zrealizowany jest nawet system otwierania wysuwanych klap – dzieje się tak wtedy, gdy opuszczana jest tylko przednia lub tylko tylna część, w zależności od tego, do których drzwi wchodzą pasażerowie. Przy środkowych drzwiach, a także w przedziale pasażerskim pojawiły się specjalne przyciski informujące kierowcę o niepełnosprawnym pasażerze lub pasażerze z wózkiem dziecięcym. Po otrzymaniu odpowiedniego sygnału kierowca albo aktywuje system wysuwania klap albo uaktywnia elektryczną drabinę.
Zbiornik paliwa wykonany jest ze specjalnego tworzywa sztucznego metodą formowania rotacyjnego. Dzięki temu jest on półtora razy tańszy od stali i od dwóch do trzech razy lżejszy. Zwiększyliśmy objętość do 260 litrów. Kolejną cechą nowego autobusu jest siedzenie o rozmiarze 1,5 zwykłego siedzenia. W rzeczywistości są uważane za pojedyncze miejsca, tylko znacznie szersze. Liczba miejsc jest wybierana przez klienta. Zwiększona przestrzeń w części składowej – peron w centralnej części autobusu. Miękka wyściółka o którą można się oprzeć podczas jazdy.