+48 503 631 365
+48 603 648 278
  • PolskiPolski
    • PolskiPolski
    • EnglishEnglish
    • РусскийРусский
MAZ AUTO POLAND
MAZ Auto Poland
Oficjalne przedstawicielstwo producenta OAO MAZ Mińsk - Białoruś
  • O firmie
  • Produkty
    Publiczny transport zbiorowy
    • Autobusy
    • Trolejbusy
    • Minibusy
    Samochody ciężarowy
    • Сiągniki siodłowe
    • Do transportu leśnego
    • Do transportu sprtymentów
    • Burtowe
    • Wywrotki
    • Podwozie
    • O średnim obciążeniu
    • Minibusy
    SPRZĘT specjalistyczny
    • SPRZĘT komunalny
    • Podnośniki KOSZOWE
    • Dźwigi
    • Lawety
    • Pojazd z HDS
    Przyczepy i naczepy
    Części zamienne
  • Dealerzy
  • Serwis
  • Kontakt
MAZ AUTO POLAND
MAZ Auto Poland
Oficjalne przedstawicielstwo producenta OAO MAZ Mińsk - Białoruś
  • Polski
    • Polski
    • English
    • Русский
  • O firmie
  • Produkty
  • Dealerzy
  • Serwis
  • Kontakt
Strona główna Publiczny transport zbiorowy Autobusy Autobus МАZ 303
Watch Video

Autobus МАZ 303

EURO-5, EURO-6

Niskopodłogowe autobusy do przewozu osób na trasach miejskich i podmiejskich EURO-6 najważniejszy model! Wystrój zewnętrzny autobusów miejskich trzeciej generacji — MAZ-303 — naprawdę wydaje się śmiałym, wręcz nowatorskim.

Autobus wydłużył się o pół metra, zwiększyła się odległość między przednią a tylną osią, co pozwoliło na umieszczenie większej liczby siedzeń w centralnej części autobusu, na niskiej podłodze. Ale szerokość pozostała taka sama, co tłumaczy się obecnymi ograniczeniami na drogach publicznych. Rosnąć w góra dla autobusu niskopodłogowego też nie ma sensu. Przednie i tylne części są wykonane jak dotychczas — z tworzywa sztucznego, natomiast panele boczne są wykonane z aluminium, który w przeciwieństwie do stali nie podlega korozji. Po bokach autobusu używane są oddzielne boki. Ten model ma pełną optykę LED. Zmieniła się konstrukcja lusterek wstecznych, dodatkowo istnieje możliwość zamontowania do 19 kamer CCTV zarówno na zewnątrz, jak iw kabinie – kierowca będzie miał gdzie popatrzeć. Istnieją czujniki deszczu i światła. Komputer pokładowy już nawet w tej chwili jest odpowiedzialny za prawie wszystkie systemy. Na tyle, że jeśli zacznie padać, automatyka nie tylko włączy wycieraczki, ale także zamknie klapy. W nowym autobusie zrealizowany jest nawet system otwierania wysuwanych klap – dzieje się tak wtedy, gdy opuszczana jest tylko przednia lub tylko tylna część, w zależności od tego, do których drzwi wchodzą pasażerowie. Przy środkowych drzwiach, a także w przedziale pasażerskim pojawiły się specjalne przyciski informujące kierowcę o niepełnosprawnym pasażerze lub pasażerze z wózkiem dziecięcym. Po otrzymaniu odpowiedniego sygnału kierowca albo aktywuje system wysuwania klap albo uaktywnia elektryczną drabinę.

Zbiornik paliwa wykonany jest ze specjalnego tworzywa sztucznego metodą formowania rotacyjnego. Dzięki temu jest on półtora razy tańszy od stali i od dwóch do trzech razy lżejszy. Zwiększyliśmy objętość do 260 litrów. Kolejną cechą nowego autobusu jest siedzenie o rozmiarze 1,5 zwykłego siedzenia. W rzeczywistości są uważane za pojedyncze miejsca, tylko znacznie szersze. Liczba miejsc jest wybierana przez klienta. Zwiększona przestrzeń w części składowej – peron w centralnej części autobusu. Miękka wyściółka o którą można się oprzeć podczas jazdy.

Kategoria: Autobusy

Opis

MAZ 303065 MAZ 303266
Standard spalin Euro 5 Euro 6
Rodzaj Transport zbiorowy Transport zbiorowy
Klasa pojemności O dużej pojemności O dużej pojemności
Podłoga Niskopodłogowy Niskopodłogowy
Silnik Mercedes-Benz OM926LA Mercedes-Benz OM936LA
Skrzynia biegów, ilość biegów АКП ZF 6AP1200B (6ступ.) АКП ZF 6AP1200B (6 ступ.)
Pojemność zbiorników paliwa, L 250 250
Moc silnika kW (hp) 210/285 220/300
Formuła drzwi 3×2 3×2
Rodzaj hamulców Pneumatyczne, dwuprzewodowy podzielony na silniki wzdłuż osi Pneumatyczne, dwuprzewodowy podzielony na silniki wzdłuż osi
Ogrzewanie Połączony, płynny, z układu chłodzenia silnika Połączony, płynny, z układu chłodzenia silnika
Opony Bezdętkowe 275/70 R22.5 Bezdętkowe 275/70 R22.5
Nominalna pojemność osób/ miejsca do siedzenia Do 105/27 (12 z których na niskiej podłodze) 92-96/24-31
Baza, mm 6150 6150
Zawieszenie przedniej / środkowej / tylnej osi Zależne, pneumatyczne, z elektronicznym systemem sterowania ECA Niezależne, pneumatyczne, z elektronicznym systemem sterowania ECA
Wymiary, mm 12420x2550x3150 12420x2550x3150
Technicznie dopuszczalna masa na przednią oś, kg 6500 6500
Technicznie dopuszczalna masa na tylną oś, kg 11500 11500
Technicznie dopuszczalna masa, kg 18000 18000
MAZ AUTO POLAND
Oficjalne przedstawicielstwo producenta OAO MAZ Mińsk - Białoruś
ul. Rolnicza 262, 05-092 Dziekanów Leśny, Polska
+ 48 503 631 365
+ 48 603 648 278
biuro@maz-auto.pl
© 2021 Maz Auto Poland Sp. z o.o. All rights reserved